Alla inlägg under augusti 2012

Av Johanna - 19 augusti 2012 10:06

Min stora matkärlek är langos... Mmm med ost, skinka, ananans, gräddfil och vitlök så jääävla gott (ursäkta mitt språk men det finns inget annat vis att beskriva hur gott detta är) problemet är bara att det är friterat bröd som innehåller massa kalorier.
Första dagen på malmöfestivalen har jag och en vän bestämmt träff varje år bara för att äta langos. Detta året var inte olikt något annat bortsett från att jag innan träffen var ute och gick nästan 2,5 mil och att jag brännt massa kalorier innan.
Fast nu vill jag ha en till, sen efter det vill jag ha en till osv.... Jag kan inte bli trött på det!!!
Frågan är nu hur mycket jag ska träna idag för att slippa må dåligt efter en langos, att säga att jag förtjänar langos efter ett träningspass känns fel... Alla förtjänar mat och det är något alla behöver oavsett storlek.
Så jag tänker att jag ska träna lite innan jag äter det bästa jag vet :P
Detta kanske inte låter vettigt för någon mer än mig men jag är inte alltid så vettig :P

Ha en bra dag allihopa det är en fantastisk dag så se till att njuta :)

Av Johanna - 16 augusti 2012 07:55

Ni vet såna dagar när man själv känner att man ser ut som om andra världskriget sitter fast i fejset och man känner sig fet och äcklig??!!

En sån dag hade jag i förrgår och den fortsatte lite in på gårdagen. Jag fick tom roliga veckan o kände mig ännu värre :/
Så träningen igår skulle bli promenad med Ana :)
Hon är bra för självförtroendet hon pratade i nästan en mil om hur duktig jag är och hur vacker jag är och att när jag ska ha barn så kommer jag få så fina barn för mina drag är så vackra... Oj oj oj ja så är det kanske?? Eller? Jag vet ju om att Ana säger ju inte så om hon inte verkligen menar det... Så med lite bättre självförtroende så tar jag mig till en man i sina bästa år och när jag står i köket o häller i mig vatten berättar han fint för mig att det syns att jag gått ner :D
Generad till tusen så tackar o bockar jag :)

Såna här dagar behövs ibland en dag när man bara får höra possitiva grejor om sig själv... Det är därför också som jag fortfarande har kvar kontakten med VC som ringer lite då och då och frågar hur det går med rökningen och hur det går med vikten också berättar hon hur grym jag är :)

En ego-boost behöver alla ibland om man får det av nära och kära eller från VC så behövs dom!! Hitta någon som kan ge dig det. Det behövs inte så ofta men ibland är det skönt :)
Jag fick mycket mer motivation efter gårdagen och känner mig peppad att fortsätta jobba med min vikt :)

Du är snygg, het, vacker och du är bra precis som du är ;)

Av Johanna - 10 augusti 2012 11:36

Denna veckan har varit både kattasrof och helt jävla underbar!!!!
Jag har varit på gymmet varannan dag jag vägde mig i måndags då visade vågen 98,5 vilket kändes ganska bra med tanke på hur mycket jag har vägt... Men jag var fortfarande inte helt nöjd!!! För det gav jag mig själv mentala blåtiror för det är något jag BORDE vara stolt över.
Jag gick till gymet i onsdags också då strejka hela kroppen men jag kämpade mig igenom 5 km på löpbandeg och lite styrketräning vilket var helt Carins förtjänst för annars hade jag nog gått efter löpningen!!!

Jag ska kolla lägenhet i helgen vilket känns helt fantastiskt men det betyder att jag måste städa min lägenhet om nån vill kolla in den vilket är skit tråkigt jag har slängt måååånga sopsäckar med s##t och jag har tvättat nästan hälften av mina kläder (fyra överfyllda Ikea kassar)
Så igår när jag var klar med städ o tvätt o ännu mer städ o tvätt kom jag på att jag glömt äta. Jag tog mig ner till affären och som jag gjort hela mitt liv istället för att handla mat så handlar jag en påse godis vilket var en väldigt dum ide för jag fick bara ont i magen o mådde illa.
När jag mår så dåligt så tycker jag synd om mig själv och äter lite mer godis. (nästan två knytnävar godis och lite popcorn)
Imorse när jag vaknade var jag trött o sliten satte igång TV:n och för första gången i mitt liv blev jag avundsjuk på dom som tränar i biggest looser programmet och bestämmde mig för att gå till F&S och se till att träna bort allt skit jag tryckte i foderluckan igår. Ont skulle d göra!!!!

Jag vet att bilderna är lite suddiga men det är dagens träning och ont gjorde det!!!!

Ställde mig på vågen för jag skulle se hur illa denna veckan varit för mig... 97,2 VA???? Tårarna började rinna jag har gått ner 1,3 kg på mindre än en vecka :D Jag e så otroligt stolt över mig själv och dagar som igår kommer komma igen men det gäller att resa sig och visa att kroppen och hälsan betyder mer än vad sötsuget gör... Jag förbjuder mig för väldigt få grejor men godis på vardagar är en sak jag verkligen inte vill göra men det hände och jag reste mig :D
Vilket jag nu är så extremt stolt över!!!

Så nästa vecka ska det fortsättas kämpas :D
För att vara såhär stolt över sig själv betyder så otoligt mycket för självförtroendet och det är nåt jag jobbar på dagligen!!!

Ha en trevlig helg på er för det tänker jag ha. Med ett stort leende på läpparn :D

Av Johanna - 5 augusti 2012 16:39

Igår var planen att jag skulle äta "riktig" mat vi skulle ha middag med lagkamraterna och jag ville inte missa det bara för att jag går på diet dessutom älskar jag räkor, paj och bröd!!!
Vilket resulterat i att idag har jag dö ont i magen och mår illa :/
Jag är väldigt glad att jag bara drack vatten :)
Men det var lätt värt det för fy så kul vi hade o himmelskt god mat!!!
Men nu är det nya tag som gäller ut och träna och bränna massa kallorier :)

Av Johanna - 1 augusti 2012 20:44

Nu är jag nöjd och stolt över mig själv!! Jag var i simhallen och träningssimma 2 kilometer :) jag har simmaren i mig fortfarande :)
Tävlingsmänniskan i mig gjorde att jag var tvungenn att prova 50 meter frisim 49 sek e inte så illa efter 14 års väntan :P
Men jag var mkt snabbare när jag var 12 år, och jag simmar hälften så sakta som de på TV :)

Dock känner jag redan nu exakt var jag kommer att ha träningsvärk imorgon men jag är ganska säker på att bubbelbadet hjälpte lite och att det kommer vara värt det!

Nu ska jag sova så jag orkar stiga upp imorgon :)


Puh

Av Johanna - 1 augusti 2012 09:01

Igår var det ingen bra dag!! Jag skulle upp och jobba och efter jobb var jag väldigt trött men jag hade bestämmt mig att jag skulle jogga hem (3.64 km) jag orkade knappt en kilometer sen höll jag på att dö!
Fick gå resten av vägen :/
Men jag rörde mig iaf och det är jag nöjd med för nu.

Jag tror energin tog slut, jag är även idag helt slut i kroppen orkade knappt stiga upp. Det kan bero på mina nya matvanor att jag faktiskt inte äter just nu.
Jag började i måndags med bara shakes för att viktminskningen ska komma igång igen. Planen är 3 veckor men blir jag såhär trött vet jag inte om det är värt det. Får ta en dag i taget :)

Nu ska kolla ögonen hoppas alla får en bra dag :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards