Direktlänk till inlägg 19 oktober 2012

Långa veckor!!!!

Av Johanna - 19 oktober 2012 09:27

Hallå allihopa :)
Jag mäste komma på ett system så jag skriver här liiite oftare :)
Men nu är det flera veckor sen sist och det var då jag stukat min fot... Den är på bättringsvägar men jag kan fortfarande inte springa :/
All lust försvann samtidigt som jag stukade foten och när jag bestämmt mig för att börja simma så hände det som inte får hända.... Min tjejkompis förlorade kampen mot cancer :'(
Jag har gråtit floder och har mått s**t!
Jag börjar komma tillbaka till verkligheten nu men tyvärr har detta lett till att jag inte rör mig och äter som jag ska :/
Jag tröstäter, precis som jag gjorde när jag gick upp i vikt... Men jag vet inte hur jag ska göra för att hitta motivationen igen!
Att "bara" sätta igång igen är inte så lätt!! Det är försökt!! Men jag MÅSTE!!!
Jag vill definitivt inte skylla på min sorg att jag blivit slarvig det handlar ju om att jag inte var tillräckligt stark att hålla emot frestelserna när det blev tufft!!!

Men jag vill sätta igång igen! Jag vill ut o promenera, springa och simma jag saknar endorfinet....... Väldigt mycket.....
Men HUR??

Veckans läxa.... Hitta motivationen igen!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards