Direktlänk till inlägg 10 augusti 2012

Konstiga veckan.

Av Johanna - 10 augusti 2012 11:36

Denna veckan har varit både kattasrof och helt jävla underbar!!!!
Jag har varit på gymmet varannan dag jag vägde mig i måndags då visade vågen 98,5 vilket kändes ganska bra med tanke på hur mycket jag har vägt... Men jag var fortfarande inte helt nöjd!!! För det gav jag mig själv mentala blåtiror för det är något jag BORDE vara stolt över.
Jag gick till gymet i onsdags också då strejka hela kroppen men jag kämpade mig igenom 5 km på löpbandeg och lite styrketräning vilket var helt Carins förtjänst för annars hade jag nog gått efter löpningen!!!

Jag ska kolla lägenhet i helgen vilket känns helt fantastiskt men det betyder att jag måste städa min lägenhet om nån vill kolla in den vilket är skit tråkigt jag har slängt måååånga sopsäckar med s##t och jag har tvättat nästan hälften av mina kläder (fyra överfyllda Ikea kassar)
Så igår när jag var klar med städ o tvätt o ännu mer städ o tvätt kom jag på att jag glömt äta. Jag tog mig ner till affären och som jag gjort hela mitt liv istället för att handla mat så handlar jag en påse godis vilket var en väldigt dum ide för jag fick bara ont i magen o mådde illa.
När jag mår så dåligt så tycker jag synd om mig själv och äter lite mer godis. (nästan två knytnävar godis och lite popcorn)
Imorse när jag vaknade var jag trött o sliten satte igång TV:n och för första gången i mitt liv blev jag avundsjuk på dom som tränar i biggest looser programmet och bestämmde mig för att gå till F&S och se till att träna bort allt skit jag tryckte i foderluckan igår. Ont skulle d göra!!!!

Jag vet att bilderna är lite suddiga men det är dagens träning och ont gjorde det!!!!

Ställde mig på vågen för jag skulle se hur illa denna veckan varit för mig... 97,2 VA???? Tårarna började rinna jag har gått ner 1,3 kg på mindre än en vecka :D Jag e så otroligt stolt över mig själv och dagar som igår kommer komma igen men det gäller att resa sig och visa att kroppen och hälsan betyder mer än vad sötsuget gör... Jag förbjuder mig för väldigt få grejor men godis på vardagar är en sak jag verkligen inte vill göra men det hände och jag reste mig :D
Vilket jag nu är så extremt stolt över!!!

Så nästa vecka ska det fortsättas kämpas :D
För att vara såhär stolt över sig själv betyder så otoligt mycket för självförtroendet och det är nåt jag jobbar på dagligen!!!

Ha en trevlig helg på er för det tänker jag ha. Med ett stort leende på läpparn :D

 
 
ana

ana

10 augusti 2012 12:03

Pst du Blondi,vet du förbud skapar bara åtrå så ha inga godis förbud, säg till dig själv att mm nu ska jag käka lite härlig frukt och så sparar du godiset till helgen,tänk att du får äta allt men kanske inte alltid.

BTW
du åt inte så mkt godis,hade det vatt jag ai madre teresa så hade coops lager tagit slut hehe :P

Du e sjukt jävla duktig och du rockar bigtimes!
keep it real! <3

http://minus83kg.bloggagratis.se

Johanna

10 augusti 2012 12:09

Love u

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards