Alla inlägg under augusti 2013

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :)

Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/
Tittade i spegeln och såg alla skavanker...
Det var fruktansvärt!!!! Så fel vågen kan ha!!!
Jag har aldrig påstått att jag är smal nu men jag trodde att det var ok att visa mig offentligt...
Men neeej... Verkligen inte!!! På med pösiga kläder och dra till gym och simhall och promenera mer är vad som behövs!!!
(Det jag egentligen vill är att sätta mig i soffan med 15 kilo godis och ut o röka ett paket cigaretter för att sörja min nya upptäckt)

Istället promenerade jag från centralen o hem och väl hemma blev det kycklingsallad och tugga massa tuggummi :)
Ganska nöjd med mitt val :)
Det kunde ju ändå varit värre... Det har ju varit värre.....

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/
Inte särskillt nöjd men gjort är gjort...
Ska börja ta champix igen så kanske det hjälper mot röksuget...

Vikten går ganska bra...
Sammanlagt har jag gått ner ungefär 40 kilo jag har mellan 10-15 kilo kvar men det känns som en evighet...
Jag ska börja simma istället och se om jag blir mer motiverad!! Gym är inte lika spännande längre då jag inte kan göra något där.
Jag önskar att jag kunde börja springa igen men foten är katastrof så jag kommer knappt nånstans :/
Tyvärr gör detta att självförtroendet dras ner mer och mer, jag vill så mycket men klarar så lite :(

När självförtroendet dras ner så försvinner det även på andra sätt...
Jag trivs inte med mig själv än, varför skulle nån annan trivas med mig?
Tänkte hoppas på att de tankarna försvinner snart, handlar väl bara om motivation :)



Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/
Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden.

Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett försök som jag hoppas håller i sig!!
Idag 1:a Augusti 2013 är numera dagen jag räknar som dagen då jag slutat röka...
Det har inte varit en lätt dag men jag har iaf klarat det :)
Min största motivation denna gången är min bästa väns son som har fått astma och jag vet att rökning gör det värre för honom så det känns som en väldigt bra motivation :)

Fast nu är problemet med vikten :/
Hitta en motivation som håller så jag inte blir fet.... Igen..... Förra gången var jag frisk och hade motivationen att kunna springa. Men jag kan ju inte springa på det viset längre :/
Vad ska vara min nya motivation?
Som inte är att bli smal och hälsosam...
Jag vill hitta en bättre motivation!!!
Har verkligen ingen bra idé :/
Men hoppas det kommer snart!!! Som en skänk från ovan behöver jag en ny motivation........

Fram tills dess får jag försöka hålla i det iaf!!!

Förlåt att detta blev ett klagoinlägg!! Men just nu känns det helt omöjligt alltihopa!!!
Vet inte alls vad jag ska ta mig till!!!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards