Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Sex månader

Av Johanna - 26 september 2012 21:52

Idag är det sex månader sen jag slutade röka... Men det känns bitterljuvt! Jag är så fruktansvärt röksugen det luktar så sjukt gott och jag går till alla som röker bara för att lukta :/
Låter dumt men så är det!!
Jag saknar att hålla den mellan pek och-långfinger jag saknar den på mina läppar o jag saknar känslan att suga in o känna hur röken går hela vägen ner i lungorna och tillbaka igen för att blåsas ut......
Smaken på läpparna efteråt....
Sjukt jobbigt, men d betyder ju definitivt inte att jag tänker röka med tanke på hur sjuk jag blir, men suget finns!!!
Men sex månader känns jävligt bra och jag är sjukt stolt över mig själv!!!!


Jag måste skriva av mig nu om något helt annat och bloggen är det som känns bäst just nu!!!
I lördags förlorade en vän till mig kampen mot cancer, det är så jävla orättvist!! Hon var alldeles för ung och alldeles för vacker person för att få avlida på detta viset!!!!
Jag saknar henne oerhört mycket!!!! Hennes skratt, hennes leende, hennes personlighet och allt annat hos henne...
Jag kan inte sluta gråta :/
Jag gråter så fort jag är ensam eller när det är för tyst!!!
Jag hatar ligga ensam i min säng men jag vill absolut inte ha någon där, jag vill kramas-hela tiden- men jag vill inte ha någon nära och jag vill inte att någon ser eller hör mina tårar!!
Hur gör man? Hur går jag vidare?
Jag försöker ära hennes liv genom ett leende, men d e skit svårt!!!
När jag bara vill bryta ihopa och aldrig resa mig igen, hur gör man?
Jag gråter mig till sömns, vaknar ibland på natten och tror att det bara är en dröm men när jag tänker på det så är det ju verklighet så då börjar jag gråta igen :/
Vaknar med tårar i ögonen och dom måste släppas ut innan jag kommer till jobb där jag ska vara professionell och glad och possitiv... Så där som jag alltid borde vara... Eller???

Vad gör man när man behöver en kram men inte vill vara nära någon???
Vad gör man när man vill gråta men måste le???
Och den viktigaste av allt...
Varför e livet så jävla orättvist???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards