Direktlänk till inlägg 1 augusti 2013

Nytt försök

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/
Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden.

Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett försök som jag hoppas håller i sig!!
Idag 1:a Augusti 2013 är numera dagen jag räknar som dagen då jag slutat röka...
Det har inte varit en lätt dag men jag har iaf klarat det :)
Min största motivation denna gången är min bästa väns son som har fått astma och jag vet att rökning gör det värre för honom så det känns som en väldigt bra motivation :)

Fast nu är problemet med vikten :/
Hitta en motivation som håller så jag inte blir fet.... Igen..... Förra gången var jag frisk och hade motivationen att kunna springa. Men jag kan ju inte springa på det viset längre :/
Vad ska vara min nya motivation?
Som inte är att bli smal och hälsosam...
Jag vill hitta en bättre motivation!!!
Har verkligen ingen bra idé :/
Men hoppas det kommer snart!!! Som en skänk från ovan behöver jag en ny motivation........

Fram tills dess får jag försöka hålla i det iaf!!!

Förlåt att detta blev ett klagoinlägg!! Men just nu känns det helt omöjligt alltihopa!!!
Vet inte alls vad jag ska ta mig till!!!

 
 
Lady Violett

Lady Violett

1 augusti 2013 22:47

Du har inget att be om ursäkt för. Det är ingen enkel utmaning du står inför. Varför inte fokusera på en sak i taget? Ta först i tu med att bli rökfri och släpp ditt fokus på vikten ett tag. Sedan när du kommit över den värsta sluta röka fasen, då kan du börja lägga ner energi på din vikt. Att sluta röka och gå ner i vikt är två stora och svåra saker. Att ge sig på båda på en gång är nästan dömt att misslyckas. Du är stark och kommer att klara det. Men låt det få ta sin tid och ta dig inte vatten överhuvudet. <3

http://ladyviolett.blogg.se

Johanna

1 augusti 2013 23:56

Att sluta röka känns som den lätta :)
Jag är bara livrädd för att väga 130 igen!!!
Jag vill verkligen inte bli den personen jag var då :/
Jag vet att jag borde fokusera på en sak men för mig känns det nästan som samma sak!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Av Johanna - 26 mars 2013 16:03

Idag fick jag en chock... Jag fick samtal från Gitte idag... Kvinnan som ringde en gång i veckan i början när jag fått mina champix, hon som stöttade mig otroligt mycket när det var som jobbigast!!! Jag blev helt chockad!!! Det är ju ETT ÅR SEDAN :...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards