Direktlänk till inlägg 26 mars 2013

ETT ÅR :D

Av Johanna - 26 mars 2013 16:03

Idag fick jag en chock...Jag fick samtal från Gitte idag... Kvinnan som ringde en gång i veckan i början när jag fått mina champix, hon som stöttade mig otroligt mycket när det var som jobbigast!!!Jag blev helt chockad!!! Det är ju ETT ÅR SEDAN :DUnder detta året har jag rökt ungefär ett paket sammanlagt, förut rökte jag drygt ett paket om dagen ofta lite mer... Jag är otroligt stolt över mig själv!!!Att sluta röka är det bästa jag nånsin gjort. Jag är piggare, gladrare och framför allt slipper jag den eviga hostan och dåliga konditionen!!!De cigaretter jag rökt är alla utom en på fyllan och det känns ganska ok :)Jag slutade med öl för då vet jag att jag blir röksugen men jag har kommit på att jag blir röksugen iaf så jag kanske ska börja med öl igen iaf :PJag har inte lovat att aldrig röka för jag vet att ju mer jag förbjuder mig själv ju mer vill jag göra just det. Det är faktiskt ganska lugnt jag vill ju inte röka egentligen så att låta bli är oftast inte så svårt :)Det svåraste har varit att bestämma sig från början, jag förstår att rökare inte slutar!!! Det är sjukt svårt och tjat från andra hjälper aldrig, tvärtom det gör att rökare blir mer röksugen!!! Det hjälper tyvärr inte att någon annan vill att man ska sluta man måste själv vilja!!!Vad gäller vikten så har det varit upp och ner... I början gick det neråt snabbt och bra och jag tränade ordentligt!! När jag stukade min fot blev det ordentligt hopp uppåt :/Jag gick upp nästan 10 kilo de veckorna som jag inte kunde röra mig vilket inte var lätt att bli av med!!! Men jag har nu börjat träna mer och jag rör mig varje dag, jag har tyvärr fortfarande problem med att springa men det är på väg att bli bra igen :)Jag har gått ner de 10 kilona igen plus lite till och jag är ganska nöjd med mig själv just nu :)Sammanlagt sedan jag slutade har jag gått ner 18 kilo vilket är mindre än jag räknat med men med tanke på omständigheterna så känns det väldigt bra :)Tack till alla som stöttat mig och jag tänkte att jag skullemhålla mig rökfri ett tag till och planen är att jag ska gå ner 15 kilomtill... Vi får se hurndet går......

 
 
Lady Violett

Lady Violett

26 mars 2013 16:37

Sjuktbra jobbat Johanna! Är super stolt över dig och det är bra att du själv också är, för det bör du vara.

Fortsatt lycka till med att vara så pass rökfri och med träningen. Hoppas du får hålla dig frisk och inte åker på några dfler kroppsliga krämpor och att de du haft snart läker ut.

Kram!

http://ladyviolett.blogg.se

Johanna

26 mars 2013 17:21

Tack

 
ana

ana

27 mars 2013 04:52

Bra jobbat jojo!
fortsätt kämpa <3

http://minus83kg.bloggagratis.se

Johanna

27 mars 2013 06:49

Ska jag absolut göra :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards