Direktlänk till inlägg 19 augusti 2012

Langos <3

Av Johanna - 19 augusti 2012 10:06

Min stora matkärlek är langos... Mmm med ost, skinka, ananans, gräddfil och vitlök så jääävla gott (ursäkta mitt språk men det finns inget annat vis att beskriva hur gott detta är) problemet är bara att det är friterat bröd som innehåller massa kalorier.
Första dagen på malmöfestivalen har jag och en vän bestämmt träff varje år bara för att äta langos. Detta året var inte olikt något annat bortsett från att jag innan träffen var ute och gick nästan 2,5 mil och att jag brännt massa kalorier innan.
Fast nu vill jag ha en till, sen efter det vill jag ha en till osv.... Jag kan inte bli trött på det!!!
Frågan är nu hur mycket jag ska träna idag för att slippa må dåligt efter en langos, att säga att jag förtjänar langos efter ett träningspass känns fel... Alla förtjänar mat och det är något alla behöver oavsett storlek.
Så jag tänker att jag ska träna lite innan jag äter det bästa jag vet :P
Detta kanske inte låter vettigt för någon mer än mig men jag är inte alltid så vettig :P

Ha en bra dag allihopa det är en fantastisk dag så se till att njuta :)

 
 
Lady Violett

Lady Violett

19 augusti 2012 11:02

Förstår känslan. Äta onyttigt efter träning känns alltid lite mer legitimt än att göra det en dag då man inte tränat. I måttlig mängd förstås och inte flera dagar i veckan. Kan tänka mig att det inte känns lika legitimt när man har som mål att gå ner i vikt, men alla oavsett storlek måste ha rätten att unna sig något då och då. Du som är så duktig med att träna, äta nyttigt och dessutom slutat röka, borde inte känna något samvetskval över att unna dig lite extra i festival tider. Fortsätt kämpa på! Kram

http://ladyviolett.blogg.se

Johanna

19 augusti 2012 11:55

Naw tack så mycket så söt du är :D
Jag kan för första gången i mitt liv påstå att jag är stolt över mig själv så att lite då och då unna mig saker gör inte så mycket längre :D
Jag får bara så ont i magen när jag äter för fet mat :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards