Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Går framåt/neråt :)

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/
Inte särskillt nöjd men gjort är gjort...
Ska börja ta champix igen så kanske det hjälper mot röksuget...

Vikten går ganska bra...
Sammanlagt har jag gått ner ungefär 40 kilo jag har mellan 10-15 kilo kvar men det känns som en evighet...
Jag ska börja simma istället och se om jag blir mer motiverad!! Gym är inte lika spännande längre då jag inte kan göra något där.
Jag önskar att jag kunde börja springa igen men foten är katastrof så jag kommer knappt nånstans :/
Tyvärr gör detta att självförtroendet dras ner mer och mer, jag vill så mycket men klarar så lite :(

När självförtroendet dras ner så försvinner det även på andra sätt...
Jag trivs inte med mig själv än, varför skulle nån annan trivas med mig?
Tänkte hoppas på att de tankarna försvinner snart, handlar väl bara om motivation :)



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Av Johanna - 26 mars 2013 16:03

Idag fick jag en chock... Jag fick samtal från Gitte idag... Kvinnan som ringde en gång i veckan i början när jag fått mina champix, hon som stöttade mig otroligt mycket när det var som jobbigast!!! Jag blev helt chockad!!! Det är ju ETT ÅR SEDAN :...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards