Direktlänk till inlägg 9 september 2012

Jobbig period!!!

Av Johanna - 9 september 2012 09:41

Jag vet att det är läääänge sen jag skrev men jag tänkte ge en fin uppdatering nu :)
Jag har börjat på nytt jobb, ett jobb som jag från början inte ville ha då mitt drömjobb är att jobba med bara barn med särskillda behov inte på vanlig förskola!!!
Det tog sin lilla tid men jag trivs ganska bra nu men jag söker mig fortfarande där ifrån! Men kollegor och barnen är helt fantastiska :)
Problemet är att när jag kom till detta jobbet så höll jag inte någon diet öht!!! Jag tryckte i mig allt jag kunde tänka mig och det kändes inte alls bra!!!!
Sen tog jag mig i kragen och började gå hem från jobb varje dag (4,8 km) och kände att det var ganska skönt började även tänka på vad jag stoppar in i foderluckan :)
Jag tom joggade hem denna bit ett par gånger men sist detta skulle göras gick d inte jätte bra :/
Jag trampade fel med min vänsterfot och har legat med foten i högläge sen i torsdags :/ jag som ville sätta igång och träna ordentligt till Iforms-loppet :'(
Det känns just nu inte som att det kommer att springas av mig i år men det sista som försvinner är ju hoppet :)
Men denna skada har gjort att jag Inte riktigt orkat göra nånting!!! Jag ligger bara på en kompis soffa, tycker synd om mig själv och äter allt s**t jag kan komma åt :/
Inte särskillt bra men vad gör det när jag ändå inte kan träna eller nånting!!! Kan knappt gå ner till affären!!

Nu ska jag försöka ändra inställning och tänka på att foten ska bli bättre och att jag ska äta ordentligt igen!!! Men det är verkligen inte lätt!!!!!!!


Får se hur det bli de rmaste dagarna..........

 
 
Ingen bild

Elin

9 september 2012 10:52

Tappa inte hoppet!

Och jo det gör änn mer iom att du inte kan skada, så var försiktig med "jag tycker synd om mig mat" skaffa dig en "jag tycker om mig själv" belöning istället.. själv läser, spelar, badar med massa tända ljus eller promenerar jag som belöning. :)

Jag hejar på dig! :D

 
ana

ana

9 september 2012 11:46

WTF ?????

http://minus83kg://bloggagratis.se

Johanna

9 september 2012 12:32

Jag har skadat mig liiite :)

 
ana

ana

11 september 2012 09:29

asså fan vad trist :(

Men det är ingen uräkt att slarva med kosten min unga flicka så bryt mönstret och ät sunt så kommer träningen när foten läkt!
Tro nu på dig och sluta tyck synd om di!!!

http://minus83kg.bloggagratis.se

Johanna

21 september 2012 23:31

Jag har tyckt väldigt synd om mig själv men på söndag är det Iforms-loppet och det ska genomföras på ett eller annat vis :D
Jag har börjat äta lite bättre nu också men det är tufft när man möter för mycket motgångar på samma gång jag märker att ibland tänker jag fortfarande som en överviktig person!!!
(jag e ju fortfarande överviktig men jag e iaf mindre)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 3 april 2015 23:32

Har varit mindre duktig i över ett år nu och det syns :/ Började röka och gå upp i vikt!! Jag började i en dietistgrupp på vårdcentralen i Februari i år, där är bara folk som vet vad man går igenom!!! Började skriva ner allt jag åt i en vecka... ...

Av Johanna - 29 augusti 2013 18:20

Idag bestämde jag mig för att ta mig in till stan o shoppa på rean då jag i morse kollade vågen och jag tyckte att det kändes jäkligt bra :) Gick bra ända tills jag klev in på Triumf och skulle prova BH :/ Tittade i spegeln och såg alla skavanker...

Av Johanna - 27 augusti 2013 10:56

Idag är det 27 dagar sedan jag slutade röka... Igen... Det går ganska bra. Dock i lördags var jag onykter o blev röksugen o rökte tre cigaretter och igår mådde jag dåligt och rökte en :/ Inte särskillt nöjd men gjort är gjort... Ska börja ta champi...

Av Johanna - 1 augusti 2013 21:17

Jag har sedan valborg varit rökare igen... Inte särskillt nöjd med det men det är ju tyvärr sanningen :/ Jag var inte tillräckligt stark för att klara mig igenom den svåra perioden. Men nu tänkte jag att jag skulle prova på ett nytt försök, ett f...

Av Johanna - 27 april 2013 13:08

Nu har det varit en väldigt tuff period!!! I två-tre veckors tid har jag rökt minst två cigaretter varje dag... Jag vill inte men jag har inte kunnat låta bli :/ Jag ringde vårdcentralen och jag får utskrivet nya champix för att få lite hjälp på tra...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards